عروس هلندی همانند بسیاری دیگر از حیوانات خانگی جهت فراهم نمودن شرایط جفت گیری آنان باید یک سری هنجار ها را جهت بهبود عملکردشان فراهم نمود:


عبارتند از:

1.تغذیه

2.شرایط آب و هوایی

3.شرایط محیطی


عروس های شما می بایستی از غذاهای و میوه های مفید تغذیه شوند ولی باید دقت نمود که تعادل در هرکدام از آنها رعایت گردد زیرا که در افراط و تفریط آن ها سبب یک مشکلاتی در آینده برای آنها خواهد شد به عنوان مثال جوانه ی گندم اگر به میزان زیاد به پرنده داده شود علاوه بر مستی بسیار زیاد ُآن سبب چاقی پرنده شده و شرایط جفت گیری را بسیار سخت می کند:


در اینجا لیستی مفید از برخی مواد مورد نیاز عروس را برای شما گردآوردی کرده ایم:


1.ارزن: غذای اصلی بوده که وجود آن اجباری می باشد ولی باید دانست که ارزن برای عروس به منزله ی ذرت بو داده برای انسان می باشد.پس تنها ارزن کافی نیست.


2.تخم کتان:که بهتر است با ارزن مخلوط گردد.ولی میزان آن بایستی کمتر از ارزن باشد زیرا کمی سنگینتر از ارزن بوده و دوم اینکه خوردن آن برای عروس یک مقدار سخت می باشد و کمی طول می کشد به همین خاطر عروس ها ابتدا ارزن را خورده و سپس به خوردن تخم کتان می پردازند.


3.شاهدانه ی درشت:بسیار کم مخلوط با ارزن و تخم کتان شود زیرا سبب مستی زیاد پرنده می شود.


4.جوانه هایی نظیر گندم و جو و.....که در یک ظرف جداگانه و به میزان لازم و حداکثر یک باردر هفته به عروس هلندی داده شود.


5.مورد دیگر میوه ها می باشد از جمله سیب. خیار . هویج که بسیار مهم بوده و عروس ها استقبال می کنند که التبه بستگی به مزاج عروس شما نیز خواهد داشت.پیشنهاد می شود هر روز از با میوه های تازه از آنان استقبال کنید.


6.تخم افتابگردان خام:هر چند یکی دیگر از غذا های اصلی عروس به حساب آمده و عروس عاشق آن می باشد ولی خوردن آن عواقب بدی همجون چاقی بسیار و کسل شدن پرنده می شود پس پیشنهاد می شود هفته ای دوبار در یک ظرف جداگانه تخم آفتابگردان خام برای آنان بریزید.



نکته ی بسیار مهم:هرگز اغذیه ای مانند فست فود و یا میوه های ترش مانند ریواس و پرتقال و........به عروس ندهید و  به منزله ی  سم می باشد.



شرایط آب هوایی می توان به  هوای مناسب  و رطوبت کم


و همچنین نور مناسب برای محیط عروس ها _(توصیه می گردد با تاریک شدن هوا چراغ های محل عروس خود را خاموش کنید)


عروس ها را در مجاورت گرما یعنی بخاری و رادیاتور قرار ندهید زیرا سبب تلف شدن عروس و یا ریخته شدن پر های عروس به دلیل نوسان دمای محیط می شود.



در مورد شرایط محیطی که عبارتند از نحوه برخورد دارنده ی عروس هلدی نسبت به عروسها


فردی که به نگهداری عروس می پردازند باید همواره مراقب عروس خود در هر شرایطی باشد.

به عنوان مثال به بازی کردن با آنها بپردازد.

ویا شرایط محیطی با مناسب نماید مانند آنکه  عروس ها را در محل رفت و آمد قرار ندهد.

عروس ها را به موقع حمام دهد.

سبب آزار و اذیت عروس ها نشود..

و...........


در صورت هرگونه پرسش در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید.......